Neděle 10. prosince 2023, svátek má Julie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 10. prosince 2023 Julie
Foto

Mě se včera v "Událostech - komentářích" na ČT24 po 22. hodině líbil Martin Kupka, jak si pořád mlel svou, "jak je ta továrna na baterie pro náš automobilový průmysl klíčová a že si ji asi postavíme sami a možná jinde a v menším formátu"!! Ano, pan ministr dopravy ODS má tady v Česku asi nějaký svůj soukromý automobilový průmysl a bez ohledu, co na to říká VW, si pan Kupka tu fabriku postaví sám. Z čeho a pro koho bude ty baterie vyrábět a kdo je bude za kolik kupovat, pana Kupku nezajímá, on zkrátka tu klíčovou fabriku chce a taky si ji sám postaví. A basta fidli.

Smutně pravdivé, bohužel není žádné řešení z bludného kruhu grýndýlu.

VW z překvapením zjistil, že jejich elektrická lidová vozítka (Volks-Wagen) nejsou bez dodatečné berličky dotací všeho druhu dostatečně lidová.

J67a18n 26R89á10ž

2. 11. 2023 18:44

No, je to další rána pro ego pana Fialy. Marně přemýšlím, co se mu jako předsedovi vlády vlastně povedlo, aby to bylo považováno za jeho osobní úspěch.

Tentokrát souhlas, v posledním odstavci je to pěkně shrnuto.

Asi jsem včera poslouchal jiné vyjádření šéfa VW. Zájem o elektromobilitu nestoupá? Řekl, že nestoupá tak rychle, jak se předpokládalo a to hlavně u VW. Takže fabriku nestaví ani u nás, ani v Maďarsku, či Polsku. Ta tři místa mají vybraná dříve a kapacitně pokryjí produkci. Slyšel jsem včera několik vyjádření odborníků, že přípravy průmyslových zón zanedbaly všechny předchozí vlády. A mezi námi, stavět takovou fabriku, kde je dlouhodobě nezaměstnanost tři procenta....

Opět nepokrytě lžete !!

V Maďarsku stojí už 2 takové fabriky.

Jedna je Čínská, druhá Korejská !

A nějaký důkaz, že tu VW nestaví továrnu, protože je v ČR drahá elektřina máte, nebo jen lžete, abyste si plivnul na vládu? Mimochodem, víte že se nebude stavět ani v Polsku a dokonce ani v Maďarsku, kde je ten starostlivý Orbán, co by se pro lidi rozdal (za jejich peníze)?

Proč tak nepokrytě lžete ?

Volkswagen postaví v Polsku továrnu na baterie za víc než čtyřicet miliard Kč - bylo oznámeno 7.10.2023.

V Polsku se budou vyrábět komponenty baterií pro elektromobily Volkswagen. Podnik IONWAY založený automobilovým koncernem a belgickou skupinou Umicore postaví svůj první závod na výrobu katodového aktivního materiálu v polském městě Nisa na jihu země.

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/volkswagen-tovarna-na-baterie-gigafactory-polsko-dohoda-elektromobil.A231007_143528_eko-zahranicni_ane

Ty baterky je nutné samozřejmě nabít. Konečná cena polské elekřiny je cca 0,15 Eur / kwh. U nás se počítá s cenou kolem 0,5 Eur/ kWh.

Že Fiala energetice nerozumí, je celkem pochopitelné, ale Síkela by měl o tom aspoň něco málo vědět.

Vláda má největší armádu poradců za celou dobu existence ČR, ale je vidět, že se jedná asi jen politické tlučhuby, prosazující GD a ne skutečné odborníky.

J23a23r63d73a 50F90i70c80e38k

3. 11. 2023 12:31

"Podstatně horší je to s blízkou budoucností české energetiky a tím i celé ekonomiky. Navíc v kontextu faktu, že Česko zaostává v dopravní i jiné infrastruktuře, přebujelé státní správě a její byrokratickým překážkám byznysu, ...

Na to že nám teď vládnou, na rozdíl od předchozí vlády, "odborníci" (tak to přeci slibovali před volbami spolu s nezvyšováním daní a zachováním úrovně důchodů) to vypadá, že jejich dnešní moto by se dalo shrnout slovy: "poslední zhasne!"

Při cestě do Afriky, kterou týden pořádá Fiala, se měl zastavit především v Saudské arábii, aby tam dojednal dodávky ropy a plynu, když tu ruskou ropu chceme odmítnout a plyn už na rozdíl od Slovenska, Maďarska, Rakouska ........ neodebíráme.

Královská rodina odmítla Fialu přijmout především z důvodu výroků naší chytré bojovnice Černochové.

Cesta se tedy neuskuteční a kontrakt nebude.

Místo Ruska, se teď zaměříme tedy asi na Katar, který financuje Hamás. To nám asi Izraelci pěkně poděkují.

Další mezinárodní roztržka je tedy na cestě.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS