Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

POZNÁMKY KE KLUBU COMMONWEALTH

od Michaela Crichtona – San Francisco – 15. září 2003

http://www.hawaiifreepress.com/Articles-Main/ID/2818/Crichton-Environmentalism-is-a-religion

Crichton: environmentalismus je náboženství

“Studoval jsem antropologii na vysoké škole a jednou z věcí, které jsem se naučil, bylo, že určité lidské sociální struktury se vždy znovu objeví. Nemohou být vyloučeni ze společnosti. Jednou z těchto struktur je náboženství. Dnes se říká, že žijeme v sekulární společnosti, ve které mnoho lidí --- ti nejlepší, nejosvícenější lidé --- nevěří v žádné náboženství. Ale myslím si, že náboženství z psychiky lidstva nelze odstranit. Pokud ji potlačíte v jedné formě, pouze se znovu objeví v jiné formě. Nemůžete věřit v Boha, ale stále musíte věřit v něco, co dává smysl vašemu životu a formuje váš smysl pro svět. Taková víra je náboženská.

Dnes je jedním z nejmocnějších náboženství v západním světě environmentalismus. Environmentalismus se zdá být náboženstvím volby městských ateistů. Proč říkám, že je to náboženství? No, podívejte se na přesvědčení. Když se podíváte pozorně, uvidíte, že environmentalismus je ve skutečnosti dokonalým přemapováním tradičních židovsko-křesťanských přesvědčení a mýtů 21. století.

Je zde počáteční Eden, ráj, stav milosti a jednoty s přírodou, je zde pád z milosti do stavu znečištění v důsledku jedení ze stromu poznání a v důsledku našich činů je zde soudný den. přichází pro nás všechny. Všichni jsme energetici hříšníci, odsouzeni k smrti, pokud nehledáme spásu, které se nyní říká udržitelnost. Udržitelnost je spásou v církvi životního prostředí. Stejně jako biopotraviny jsou jejich společenstvím, oplatkou bez pesticidů, kterou pijí správní lidé se správným přesvědčením.

Eden, pád člověka, ztráta milosti, nadcházející soudný den ---to jsou hluboce zakořeněné mýtické struktury. Jsou to hluboce konzervativní názory. Mohou být dokonce pevně zapojené v mozku, pokud vím. Rozhodně je nechci nikomu vymlouvat, stejně jako nechci niko

3 0
možnosti
JT

J52i93r11i 31T76i53c86h87y

15. 2. 2023 16:17

Kolik kyslicniku uhliciteho se vyplodi pri vyrobe tech "neemisnich" aut? Pritom to nic neznamena, kyslicnik uhlicity ma nepatrny vliv na podnebi.

Kdy budeme muset dychat tak, ze nevyplodime zadny kyslicnik uhlicity?

Nemci jiz tedy nebudou moci vyvazet ta draha benzinova auta, dovezou si elektromobily z Ciny a jejich blahobyt silne utrpi.

Neni snad cas na to, aby jednotlive staty rekly, ze vseho je dost a tyto nesmyslne zakony odmitly?

3 0
možnosti
RK

Heh, proč tu všichni ignorujete prohlášení zástupců aoutomobilového průmyslu? Automobilový průmysl sám směřuje k alternativním pohonům a přirozeně, bez ohledu na EU. Je bláhové si myslet, že technologie do roku 35 ustrnou na dnešní úrovni. Každé deváté auto ve škodovce je elektrice, každé páté auto z TPVA je už teď bez spalovacích motorů nebo PH. A teď do mě a do automobilek, šup!;-)

0 7
možnosti
TV

samozrejme, ze automobilka radeji vydela pulmilion na elektricke opuchlosti za mega, nez kilo na benzinove Fabii za 200...

5 0
možnosti
PS

Mluvíte tu o plánu jak zničit Evropu protože toto rozhodnutí NEMÁ a ještě jednou NEMÁ s ekologií nic společného. Jak je to možné?

Musíme si vzít na pomoc starou dobrou rasistickou matematiku. Pokud víme že 96% CO2 produkuje sama příroda. Pokud víme že osobní doprava v EU tedy auta a motorky produkují cca 0,14 až neuvěřitelných 0,15% tak můžeme v klidu konstatovat že když teď hned přestanou jezdit všechna osobní auta a motorky v EU tak se nestane vůbec nic. A pro jistotu NESTANE SE VUBEC NIC. Tak proč si EU záměrně ničí svou ekonomiku přechodem na elektromobilitu která mimochodem zvedá poptávku po nedostatkové/předražené energii???

26 1
možnosti
MK

Tak se nám v minulosti celkem dařilo a začali jsme si slušně žít, tak jak jsme v 89 většina chtěli. No pak přišel COVID a Maláčová tozházela peníze z vrtulníku jak lidem, tak OSVČ a firmám. No a aby to nebylo tak jednoduché tak pár spekulantů vyhnala ceny energií do závratna a naše vláda místo aby zastropovala ceny výrobcům, tak je zastropovsla dodavatelům a hned tu máme sekeru v rozpočtu, kterou musí zaplatit poplatníci. No a aby to nebylo málo, tak si EU vymyslí Zelený úděl a s tím zákaz spalovacích motorů, což položí náš průmysl a uvolní cestu Číně a USA a z Evropy se stane bezvýznamná část světa. Mám pokračovat ?????????

25 0
možnosti
RP

Už takových 10 až 15 let zelené zmatky v energetice EU zabránily výstavbě nových elektráren. Proto stoupla ceny elektřiny v době války na Ukrajině až 15x. Spekulanti měli levně skoupenou elektřinu až na 3 roky dopředu a když ji potom prodávali jako okamžitou dodávku distribučním společnostem, nebyly žádné elektrárny, jejichž produkce by spekulantům mohla konkurovat a která by zabránila spekulantům tu elektřinu prakticky neomezeně prodražovat na cenu danou burzou.

Nebýt těch zelených zmatků a následně chybějících elektráren, spekulanti by si mohli dovolit zdražit elektřinu takl 1,5x, 2x 3x atd a ne 15x.

1 0
možnosti
Foto

Až budou k mání jen elektroauta, tak lidé je budou používat jen na jízdy za blízkým sportem, na houby a nákupy. Na dlouhé jízdy se bude jezdit hromadnou dopravou a na cílových nádražích budou prosperovat půjčovny aut.

1 12
možnosti
RP

Na taková auta se lidi vykašlou. Kdo bude platit měsíční náklady někde mezi polovinou až celou minimální mzdou za "samohyb", který bude schopen dovézt rodinu jenom za blízkým sportem, za blízkým houbařením nebo rybařením a jednoho člena rodiny do práce. A ještě za neustálého opečovávávání baterie, aby se to nezastavilo na silnici bez energie. Kde bude nutný na dobití baterie zásah servisu s nějakým pojízdným zdrojem energie trvající aspoň hodinu, aby se baterka dostatečně nabila, tudíž pořádně drahý servis. Nebo rovnou odvoz elektroauta někde, kde nabíječka je, třeba domů.

To lidi raději budou všude jezdit hromadnou dopravou nebo na kole.

3 0
možnosti
Foto

EU je pohroma a zkáza Evropy a její občané se pořád chovají stejně. Trpně přihlížejí.

20 4
možnosti
JK

J79a45n 49K24y67š85k85a

16. 2. 2023 6:34

Nutno vyměnit občany?!

0 0
možnosti
PD

Vidím zde rozpor, který si je třeba pamatovat j příští h voleb. Vláda sice s tímto nesouhlasí, ale z Česko hlasovali pro jen poslanci vládních stran...paradoxně těch nejmenších a ve vládě víceméně trpenych

21 1
možnosti
RK

A kdo je ve vládě trpí, Drapale?

1 1
možnosti
MS

ano, sorry. S díky opraveno

1 0
možnosti
JK

J90a78n 57K37y83š49k17a

14. 2. 2023 22:35

Rozumím tomu správně, že evropský parlament totalitně převálcoval Německo.???

Ja, blbec, jsem si dosud myslel, že právě Německo ovládá Evropu a diktuje ji.... tak ono ne???

Díky, pane Smutný, trochu jste mi otevřel oči.

Já souhlasím, že to rozhodnutí není dobré, ale, smím se zeptat: V čem spočívá ta totalita toho Totalitní zákazu??

2 12
možnosti
MS

Ještě jednou si blog přečtěte: totalita spočívá v tom, že někdo vám nařídí, že si nesmíte koupit nový produkt, který se vám libí a máte na něj peníze. Nesmí ho někdo ani vyrábět! Tedy zde v podobě aut na benzín a naftu. Zákaz nemá se svobodným trhem nic společného, rozumíte? V roce 1989 jsme se těšili na svobodu a zadními vrátky se nám vrátila totalita. Tentokrát zdůvodněná ne hnědou či rudou ideologií, ale zelenou. Německo je jako vždy za minulých 100 let v čele vládnoucí ideologie, protože elektroauta jsou možná nejviditelnější formou jejich sebevražedné Energiewende. Takže EU poslouchá německé představy, ne že ne. Tento sebevražedný projekt se naprosto zhroutí, ovšem bude to stát nezměrné škody. Někteří senátoři USA už chtějí naopak zákaz e-aut. Tak jděte a svobodně si kupte elektrické auto s životností 8 let za 1,2 milionu korun, které nedojede z Prahy do Brna a zpět. Už trochu lépe chápete, co je totalita? Asi budete dost mladý na to, abyste mohl srovnávat s tím, v čem jsme živořili za Husáka.

22 3
možnosti
  • Počet článků 121
  • Celková karma 36,26
  • Průměrná čtenost 2365x
Celý život jsem pracoval v komunikaci, napřed jako novinář s tematikou zahraniční politiky. Dodnes mne formuje šok z hrůz kambodžské genocidy spáchané v 70. letech Rudými Khmery. Byla naplánována jako maoistické sociální inženýrství a míněna  jako "náprava společnosti" zničením všeho, co nejsou a netvoří rolníci. Proto stoupence dnešní ideologie "zelené revoluce" s obdobnými zničujícími dopady na ekonomiku a společnost nazývám Zelenými Khmery. Přidal jsem do spolku českých vědců a expertů (realisticka.cz), protože v důsledku násilně prosazované totální elektromobility tuším existenční ohrožení dosud nejvýznamnější společnosti Škoda Auto a celého autoprůmyslu v EU. Byl jsem totiž  také 11 let mluvčím automobilky. Stabilní a cenově dostupná elektřina není komoditou, je to základní podmínka fungování naší civilizace.     

Seznam rubrik