Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pytel zelených blech

Ideologická zelená zaslepenost slavila uplynulý týden v Evropském parlamentu dílčí vítězství. Progresivistická levice 7. 6. prosadila, že po r. 2035 se nebudou smět vyrábět a na trhu registrovat nové vozy se spalovacími motory. 

Tento dílčí zákon je součástí legislativního balíčku 14 opatření, jimiž se pod názvem Fit for 55 má postupně na tvrdo realizovat EU politika Green Deal, tedy snížení emisí CO2 o 55 procent. Celá EU se na produkci CO2 ve světě podílí zhruba z 8 %, automobily pak z 0,6 %.  

Jedinou přípustnou varianta bude už za 12 let pouze auto na baterky. Doslova i v přeneseném slova smyslu. Návrhy, aby asi 10 % prodejů nových vozů bylo rezervováno pro jiná technologická řešení, jako jsou např. firmou Porsche vyvíjená syntetická paliva, což by bez celkové náhrady vozového parku umožnilo používat i stávající spalovací motory, neprošly. Výsledek podléhá schvalování v Radě evropských států a bude na předsednictví České republiky, zda najde hlasovací většinu pro tento návrh Evropské komise a parlamentu.

Celkem pro návrh hlasovalo 339 z 612 přítomných europoslanců, proti bylo 249. Pro návrh ve středu zvedli ruku i čtyři čeští europoslanci. Konkrétně Markéta Gregorová, Marcel Kolaja a Mikuláš Peksa (všichni z Pirátů)Luděk Niedermayer (TOP 09). Europoslanec Stanislav Polčák (STAN) se při hlasování zdržel. Ostatní přítomní čeští europoslanci hlasovali proti, konkrétně to byli čtyři z ODS (Jan Zahradil, Alexandr Vondra, Evžen Tošenovský a Veronika Vrecionová), dva z KDU-ČSL (Michaela Šojdrová a Tomáš Zdechovský), dále čtyři z hnutí ANO (Dita Charanzová, Martina Dlabajová, Martin Hlaváček a Ondřej Knotek), dva z SPD (Hynek Blaško a Ivan David), komunistická poslankyně Kateřina Konečná a dále Radka Maxová (zvolena za hnutí ANO). 

Zákaz spalovacích motorů už loni v prosinci odmítl předseda vlády ČR Petr Fiala. V interview pro televizi CNN Prima News zdůraznil, že většina Čechů nepoužívá osobní auta jako nějaký luxus, ale zásadní podmínku pro svůj život a práci. Nicméně premiér by se měl vážně zamyslet nad tím, že ve vládní pětikoalici se snaží doslova uřídit pytel zelených blech, když koaliční Pirát zásadní vládní postoj v hlasování svých europoslanců zcela ignorovali. O europoslanci Luďku Niedermayerovi, který se už dávno stal nejtvrdším stoupencem zelené ideologie, je už zbytečné hovořit jako o členu kdysi středopravicové TOP09.

Daleko horší je rozhodnutí o zákazu výroby a prodeje aut se spalovacími motory pro český průmysl. Jeho výsledky totiž právě tuzemský automobilový průmysl zásadně ovlivňuje, když ještě v nedávné době konjunktury tvořil 10 % HDP a čtvrtinu exportu. Autoprůmysl dával v ČR dosud přímo dobrou práci 180 tisícům zaměstnanců u tří automobilek Škoda, Hyundai a Toyota a u dodavatelů dílů, dalších na 400 tisíc lidí život tento resort nepřímo.

Česká vláda zřejmě nebude mít sílu na zlomení tohoto zákazu, i když v Česku samém se spotřebitelé elektromobilitě otočili zády: ze zhruba 6,2 milionu registrovaných osobních vozů je jen 11.337 čistě elektrických, tedy 1,8 promile. To se rovná v podstatě statistické chybě. Přitom za 7 let má být v Česku dle progresivistů 500.000 e-aut, v minimální variantě „jen“ 200.000. Vsadit na jedné straně na monopolní pohon mobility elektřinou a na druhé straně důsledně likvidovat její stabilní zdroje (v minulých letech skončilo 2000 MW stabilního výkonu v uhelných elektrárnách a stavba nový jaderných reaktorů si vyžádá20-30 let), to připomíná podřezávání doslova celého stromu, na němž sedí naše společnost a civilizace. Nebo někdo snad vykládá v ordinaci MUDr. Chocholouška, jak od října do března a i v noci nabíjí svůj elektrovůz ze solárních panelů nebo z nějakých baterií v garáži?  

Je otázkou, zda kabinet Petra Fialy zelené blechy z kožichu své vládní odpovědnosti vyklepe, nebo ne. Voliči by si ale jména českých stoupenců zelené ideologie měli pro příští volby dobře zapamatovat. Protože pseudozelené fantasmagorie o zázračných a dosud efektivně neexistujících technologiích, jejichž prosazovateli tito politici jsou, mají bez jakýchkoli pochybností klíčovou vinu za 10 měsíců stupňované ničení českých podniků a domácností neúnosnými cenami energie. Zlikvidovat k tomu autoprůmysl, dosud kvetoucí obor české ekonomiky, to se rovná národohospodářské (sebe)vraždě.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Milan Smutný | neděle 12.6.2022 14:39 | karma článku: 32,15 | přečteno: 727x
  • Další články autora

Milan Smutný

Šokují zpověď místopředsedkyně EK V. Jourové o nereálnosti tzv. Zelené dohody EU

Pět let je hlavním tématem politiky EU boj s CO₂. Jeho neutralizace do roku 2050 prý omezí klimatickou změnu. Tvrdé dekarbonizační nástroje ale srážejí ekonomiku EU na kolena. Nový Evropský parlament bude muset reagovat.

25.4.2024 v 14:07 | Karma: 34,84 | Přečteno: 1131x | Diskuse| Ekonomika

Milan Smutný

Solární lobbisté chtějí ještě větší tunel do veřejných financí než ten současný

Solární elektrárny se od 2022 díky dotačním miliardám dostaly opět na výsluní. Nyní ČEZ a další chtějí stavět opět velké FVE. Snaha solární lobby získat pro ně provozní dotace je pokusem o nový obří tunel do veřejných financí.

10.4.2024 v 23:37 | Karma: 29,04 | Přečteno: 755x | Diskuse| Ekonomika

Milan Smutný

Nesnesitelně drahá láce solárních a větrných zdrojů

Daňoví poplatníci v Německu se vztekají: v rozporu s vládní ideologií zjišťují, že zelená tranzice levnými zdroji ze slunce a větru se nejen nekoná, ale devastuje ekonomiku, soukromé i veřejné rozpočty a vede k politickému chaosu.

25.3.2024 v 11:31 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1040x | Diskuse| Ekonomika

Milan Smutný

Za e-autem v Německu zůstávají emise CO2 emise dvakrát vyšší než ze spalovacích motorů

Klíčovým prvkem dekarbonizační ideologie EU je nadirigovaný přechod na povinnou elektromobilitu od roku 2035. Ovšem emise CO2 z čistě elektrických vozů jsou však podle německé analýzy dvakrát vyšší než u spalovacích aut.

18.3.2024 v 1:46 | Karma: 45,30 | Přečteno: 10118x | Diskuse| Ekonomika

Milan Smutný

Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec

V pondělí večer 4. března vybuchla v sídle EU v Bruselu bomba, aniž by si toho klíčová média všimla: Evropský parlament přijal na návrh Evropské komise usnesení, že elektrické auto není automaticky klimaticky neutrální auto.

9.3.2024 v 0:10 | Karma: 46,92 | Přečteno: 22751x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kde je mírový plán pro Ukrajinu? zlobil se Fico na EU v den výročí konce války

8. května 2024  13:08

Slovenský premiér Robert Fico v den výročí konce druhé světové války opět kritizoval EU, že...

KOMENTÁŘ: Je libo Kalifát, nebo Výmar? K čemu se přiklonit v eurovolbách

8. května 2024

Premium O tom, jak je infantilní česká kampaň k eurovolbám ještě procházkou růžovou zahradou oproti...

Další útok na politika v Německu. Někdejší primátorku napadli v knihovně

8. května 2024  12:47

Někdejší primátorku Berlína Franzisku Giffeyovou ve středu napadl útočník, těžkým předmětem ji...

VIDEO: Jiskry a dým. Boeing s poruchou podvozku dosedl v Istanbulu na „čumák“

8. května 2024  12:41

Nákladní letadlo Boeing společnosti FedEx Airlines ve středu přistálo na istanbulském letišti bez...

  • Počet článků 121
  • Celková karma 36,29
  • Průměrná čtenost 2365x
Celý život jsem pracoval v komunikaci, napřed jako novinář s tematikou zahraniční politiky. Dodnes mne formuje šok z hrůz kambodžské genocidy spáchané v 70. letech Rudými Khmery. Byla naplánována jako maoistické sociální inženýrství a míněna  jako "náprava společnosti" zničením všeho, co nejsou a netvoří rolníci. Proto stoupence dnešní ideologie "zelené revoluce" s obdobnými zničujícími dopady na ekonomiku a společnost nazývám Zelenými Khmery. Přidal jsem do spolku českých vědců a expertů (realisticka.cz), protože v důsledku násilně prosazované totální elektromobility tuším existenční ohrožení dosud nejvýznamnější společnosti Škoda Auto a celého autoprůmyslu v EU. Byl jsem totiž  také 11 let mluvčím automobilky. Stabilní a cenově dostupná elektřina není komoditou, je to základní podmínka fungování naší civilizace.     

Seznam rubrik