Foto

Nejsmutnější na tom je, že tohle muselo být jasné lidem s aspoň středoškolským vzděláním od začátku. Smutná vizitka toho, co sedí v Bruselu . Nechci, aby tihle lidé rozhodovali o nás ...

IF

I91v80a37n 46F66u45č13í54k

9. 3. 2024 13:11

Green Deal už zažíváme v malém asi 20 let v podobě biopaliv. Nikdo si nic neověřoval, nikdo nezadal studii proveditelnosti a najednou se biopaliva začala povinně přimíchávat do PHM. Plošný experiment 450 milionů občanů. Následně se zjistilo, že jde o energeticky i ekonomicky deficitní cyklus, který zvyšuje emise. Aby se splnily kvóty, dováží se do EU biopaliva přes půl zeměkoule.

"Usnesení EK, že elektrické auto není automaticky klimaticky neutrální auto"

ještě neznamená, že pro EK není i tak nejlepší alternativou. Jinak to přidrzlé tvrzení Franse Timmermana "že chudší země EU včetně Česka se naučí mít elektromobily rády, až k nim dorazí ze západu Evropy jako ojetiny", mě docela nadzvedlo.

MV

Frans Zimmermans je učebnicový aparatčik. Zatuchlá připomínka bohorovnosti politruků ve stylu brežněvovského CCCP.

Je absurdní, že v době dostupných informací získal tento politický dinosaurus tolik hlasů v Holandsku.

LS

Místním ekofašistům už teď praská žilka. Ale prostě je to tak. Elektrické vozidlo v Evropě je prostě neekologické! A jako takové by mělo být velice silně zatíženo daněmi za poškozování životního prostředí.

MV

Vsak bude v EU levicaky silne zdaneno. Ale jeste predtim zakazi v EU spalovaci motory. To bude v dobe kdy si EU uz budou rozebirat Rusko a Cina.

RP

JÁ SE BAVÍM, jako pamětníkovi mi to hodně připomíná socialismus. Páni se pro něco nadchnou, bez konzultace s Inženýry se to učiní cílem 14 sjezdu, kdo špitne tak letí, utratí miliardy a potom, když zjistí že to je k h...u, tak to nechají tiše vyšumět. Ovšem odměny a provize se asi vracet nebudou, že. Socík jako vyšitý.

GK

Já tuto informaci zaregistroval, ovšem jinde, protože vím, že Idnes bohužel některé důležité zprávy pomíjí. Prostě se potvrdilo to, co zde mnozí z nás několik let namítali a předvídali. Člověka jen může vzít vzteky čert, pokud si uvědomí, jaké hory peněz byly až dosud do budoucí povinné elektromobility nasypány. A toto v EU rozhodují lidé, kteří zjevně nedisponují ani základními schopnostmi logického uvažování. Škodolibé zadostiučinění mi přineslo zjištění, že nakonec je hlavním důvodem strach z Číny, která by jinak EU zavalila levnějšími elektroauty. Jak já se bavím :)) A taky jsem to zde psával.

Nakonec pozitivní zprávy jen z března a dubna z jiných webů. Např. článek: "Fiat Panda se spalovacím motorem zůstane nejméně do roku 2027. Přijíždí s vylepšenou elektronikou" (je pořád nejprodávanějším autem ve svém segmentu v Evropě. Od roku 1980 se všech generací pand vyrobilo více než osm milionů kusů). Nebo text: "Ve Stuttgartu se začali cukat. Mercedes se vrací ke spalovacímu motoru" ("šéf automobilky: "Potřebujeme taktickou flexibilitu", "zpráva okamžitě podráždila organizaci Greenpeace"). Dále článek: "Za volantem nového Volkswagenu Passat: Tradiční recept"...

IS

Nebyl bych tak velký optimista. Jak dlouho se ji ž v EU ví o nesmyslu jménem biopaliva první generace? A dotace se stále přidělují. Setrvačnost v poskytování dotací elektromobilitě bude násobně delší, pokud se někdo velmi radikálně nevzbouří. Stát vyrábí průšvihy, superstát vyrábí superprůšvihy. Socialismus si nějakým trhem rozvracet nedáme. Čest.

MP

Viz třeba https://www.kverulant.org/cases/drahy-bioomyl/

-

ZASTAVME KONEČNĚ BIOPALIVA

"Přestože se Kverulant problematikou biopaliv intenzivně zabývá už celé roky, ani jednou se nestalo, že by si jakákoliv vláda nechala vypracovat analýzu dané problematiky. Přestože Kverulant tomu vyzval všechny vlády. Místo toho naprostá většina vládních politiků jen s větší či menší ochotou jen v Bruselu podíleli na přijímání evropských nařízení, které pak podle potřeby před domácím publikem kritizovali. Nejen proto tak byl Fialou v roce 2022 ohlášený konec povinných biopaliv jen naprostým populismem. V této souvislosti obzvláště bolestivě vyniká zvýšení podílu biosložky v benzinu v lednu 2024."

MB

Děkuji za racionální shrnutí problematiky, příjemná protiváha k ekoaktivistickým nadšeným výkřikům.

IF

I52v41a75n 75F98u17č38í34k

9. 3. 2024 12:53

Jasná karma, vše logicky uspořádané, podložené a zdokumentované. Ale souhlasím s některými názory ostatních, že závěry jsou trochu optimistické. Je otázkou, jak eurovolby dopadnou a jak mistři zákulisních vyjednávání v Bruselu budou dál tlačit své "osvědčené" kádry. U nás můžeme udělat jen to, že nebudeme volit (Piráty (ti vždy hlasovali pro takové projekty), dále pak pana Niedermayera, paní Šojdrovou, atd. Nezvolením těchto "osvědčených" kádrů asi moc nezměníme, ale víc dšlat nemůžeme.

MV

To by rozhodne nestacilo. Je treba vyloucit celou ODS, dale ANO, KDU-CSL, TOP09, CSSD, KSCM.

MB

Pořád nerozumím jedné věci. Pokud je ta baterková elektromobilita tak strašně super a daleko lepší, než mobilita spalovací, jak tvrdí aktivisti, influenceři a evangelisti, proč se už dávno neprosadila sama od sebe? Proč je potřeba mít restrikce na spalovací mobilitu, proč je potřeba dotovat a pobízet tu "daleko lepší" variantu? Proč nenechat trh, aby si vybral?

Proč je nutné mít neustále jásavé oslavné články na téma "elektro je boží, akorát musíte plánovat nabíjení a narazíte na chaos"?

AK

Protože lidé nejsou zvyklí uvažovat logicky.

Pokud mi někdo musí něco nařizovat a jiné zakazovat, tak to něco asi nebude samo o sobě dost dobré.

Takhle jednoduché to je.

A žádné technické ani ekonomické parametry nemusíte zkoumat.

Také platí, že nikoho nemůžete udělat šťastného násilím...

MV

Nekdo by mel byt hnan k odpovednosti za ty promrhane zdroje. Rozhodne nestaci mavnout and tim rukou.

  • Počet článků 121
  • Celková karma 36,49
  • Průměrná čtenost 2365x
Celý život jsem pracoval v komunikaci, napřed jako novinář s tematikou zahraniční politiky. Dodnes mne formuje šok z hrůz kambodžské genocidy spáchané v 70. letech Rudými Khmery. Byla naplánována jako maoistické sociální inženýrství a míněna  jako "náprava společnosti" zničením všeho, co nejsou a netvoří rolníci. Proto stoupence dnešní ideologie "zelené revoluce" s obdobnými zničujícími dopady na ekonomiku a společnost nazývám Zelenými Khmery. Přidal jsem do spolku českých vědců a expertů (realisticka.cz), protože v důsledku násilně prosazované totální elektromobility tuším existenční ohrožení dosud nejvýznamnější společnosti Škoda Auto a celého autoprůmyslu v EU. Byl jsem totiž  také 11 let mluvčím automobilky. Stabilní a cenově dostupná elektřina není komoditou, je to základní podmínka fungování naší civilizace.     

Seznam rubrik