Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Již v roce 2021 renomovaná Deutsche Bank v podstatě odsoudila dotovaný přechod na elektromobilitu, který za jedno jediné BEV německý státní rozpočet na dotacích a výpadcích daní přijde až na 20 000 eur. Přitom dekarbonizační cíle jsou plněny jen marginálně. Přitom chudí Němci vlastně financují bohatým nákupu BEV typicky jako 2. vůz do rodiny. Najděte si více o analýze banky na Googlu s heslem Vorfahrt der E-Mobilität vom Staat teuer erkauft

reagovat

0 0
možnosti

Přehledný a kvalitní rozbor

4 1
možnosti
Foto

Ten text pana Smutného je vylhaný. V listopadu vzrostl prodej všech aut v EU o 6 procent, ale z toho elektromobily rostly o 16 procent. Pokles prodeje BEV by zaznamenán pouze v Německu, zatímco v ostatních zemích EU došlo k rapidnímu růstu.

Zásadní je, že Tesla zlevnila o 20 procent, takze třeba model 3 zlevnil o asi 8 tisíc euro, což je větší sleva, než byly státní dotace.

1 3
možnosti

Ve svém okolí už jednoho vidíte????

0 0
možnosti

"Rostoucím problémem je dostatek samotné elektřiny. I zelené Německo je převážně v zimě při nefunkčnosti svých občasných zdrojů elektřiny dominantně závislé na výrobě z emisního uhlí a plynu,"

Vy si myslíte, že benzín rastie na pumpe?

"Benzín „stojí“ viac elektriny ako je spotreba elektromobilu.

Podľa viacerých štúdií sa na výrobu jedného litra paliva spotrebuje zhruba 1,58 kWh elektrickej energie. Ak to vynásobíme šiestimi, keďže bežne je spotreba spaľovacieho auta na úrovni 6 l/100 km, dostaneme sa na 9,5 kWh za 100 kilometrov prevádzky."

https://fontech.startitup.sk/spalovaky-sa-pochovaju-same-potrebuju-viac-elektriny-nez-vela-elektromobilov-vyratali-presne-cisla/

https://www.techbox.sk/spalovaky-maju-nasobne-vyssiu-spotrebu-ako-elektromobily

0 11
možnosti

E76m27i11l 12N20o20v21á85k

20. 12. 2023 15:53

To je naprostý nesmysl co píšete, na výrobu litru paliva se 1,58 kWh elektřiny rozhodně nespotřebuje, to si jen vybájili na elektromobilním portálu Edison. Např. naše rafinérie spotřebují pouze cca 0,5 kWh na litr paliva, a to jde o veškerou energie, té elektrické je z toho jen zlomek. Stačí se podívat do jejich ročenky, máte to tam napsané.

9 0
možnosti

Váš odpor k OZE moc nechápu, pokles prodeje elektromobilů je spíš Vaše přání. Ve svém okolí již vidím jednoho zájemce o elektromobil, má na střeše soláry a tvrdí, že se mu to vyplatí a vrátí. V pracovní dny najede denně cca 150 - 200 km.

3 7
možnosti

J29i24r70i 35V66r92a81b65e29c

20. 12. 2023 18:30

A to p. Smutný "český vědec"...... snad i pokrokový

2 0
možnosti
  • Počet článků 121
  • Celková karma 36,56
  • Průměrná čtenost 2365x
Celý život jsem pracoval v komunikaci, napřed jako novinář s tematikou zahraniční politiky. Dodnes mne formuje šok z hrůz kambodžské genocidy spáchané v 70. letech Rudými Khmery. Byla naplánována jako maoistické sociální inženýrství a míněna  jako "náprava společnosti" zničením všeho, co nejsou a netvoří rolníci. Proto stoupence dnešní ideologie "zelené revoluce" s obdobnými zničujícími dopady na ekonomiku a společnost nazývám Zelenými Khmery. Přidal jsem do spolku českých vědců a expertů (realisticka.cz), protože v důsledku násilně prosazované totální elektromobility tuším existenční ohrožení dosud nejvýznamnější společnosti Škoda Auto a celého autoprůmyslu v EU. Byl jsem totiž  také 11 let mluvčím automobilky. Stabilní a cenově dostupná elektřina není komoditou, je to základní podmínka fungování naší civilizace.     

Seznam rubrik