Děkujeme za pochopení.
J73o68s11e62f 12N63o97v74á86k
Velmi dobrý článek, ale doplnil bych některé otázky- body.
1/ je letiště v dezolátním, tj. nepoužitelném stavu, aby je bylo nutno likvidovat?
2/ má vláda analýzu uhlíkové stopy, která bude při demontáži betonových drah a ostatního, odvozu, recyklaci a částečném skládkování materiálů ?
3/ před volbami sliboval pan .... , že ŽÁDNÉ montovny, ale přidaná hodnota
4/ bude součástí vývoj, výroba jednotlivých článků atd. ?
5/ bude součástí fabriky i výstavba bytů pro naše občany spolu s infrastrukturou (takto se postupovalo v 70 letech při rozšiřování Škodovky v MB, aby příchozí rodiny měly kde bydlet - AZNP mělo cca 4 500 bytů, 29 školek)
NEBO
se bude jednat o novodobou "otrokářskou" práci personálních agentur, kterým je jedno jak a kde lidé bydlí, v ubytovnách nikdo neplatí za odpady a náklady obce přesunou na trvale žijící! O kriminalitě se snad ani nedá mluvit.
6/ ptám se , proč se bude NIČIT za peníze daňových poplatníků to, co daňový poplatník zaplatil?
Když chtějí do okolí hranic, tak si to mohou postavit na výsypkách dolů a zaměstnat naše nezaměstnané v Ústeckém a Karlovarském kraji!
Z54d30e60n30ě51k 30Z60a16v74a11d56i24l
Ano. V zásadě nejsem proti takové stavbě, pokud pro dané území něco přinese. Tedy nejen výstavbu výrobních prostor, ale i bytů a infrastruktury.
Pokud chce stát stavbu nějak podpořit, měla by vzniknout tam, kde je nezaměstnanost a nejsou byty. Taková místa jsou ale jen tam, kde je vysoká koncetrace především romského obyvatelstva, které má na svoje pracovní uplatnění, specifické nároky.
J19a75n 84K37a85r74a37s89e83k
ja jiz desitky let pracuji v zemi, ktera je opak nejake montovny - je to zemicka s polovicni rozlohou jak Ceska republika a take s 10 miliony obyvatel - je to ta zeme, kde sidli Porsche, Mercedes, SAP a dalsi svetove znacky.
Takze vidim z prvni ruky, co to znamena - nybyt - nejakou montovnou a rad bych obcanum Ceske republiky sdelil, ze nebyt tou montovnou neobycejne boli.
Musi se totiz tvrde pracovat, mit porad nejake nove napady, neustale drzet konkurenci na odstup, mit neobycejnou produktivitu prace, obyvatelstvo, ktere vidi v praci smysl zivota a dalsi a dalsi faktory, ktere to 'nemontovani' podporuji.
Nevim, jestli by to vetsina Cechu tak chtela - on to vpodstate neni zadny poradny zivot - furt tvrde pracovat. Mozna to s temi montovnami neni uplne od veci.
J74a83n 10R78á91ž
Je zajímavé číst, jak někteří diskutéři se vůbec nesnaží vést diskuzi o tématu článku a motají se jen na tom, jak VW pozvedl Škodovku, o čemž snad nikdo nepochybuje. Ve výsledku se pak diskuze nevede o tom, zda gigafaktory na automobilové lithiové baterie, jejichž výroba je nesmírně energeticky náročná a je náročná i na spotřebu vody, a má stát v regionu s nejnižší nezaměstnaností, je pro Českou republiku přínosná, nebo bude spíše zátěží zejména pro region Plzeňska a v konečných důsledcích i pro celou Českou republiku. A to je škoda, protože pak diskuze probíhá nikoliv na základě relevantních argumentů, kterými se můžeme všichni poučit, ale je jen plná osobních invektiv.
O budoucnosti současně vyráběných lithiových baterií se mohou vést diskuze, ale nemá to zde cenu, protože vývoj baterií jde tak rychle dopředu, že to, co jsme o nových vývojových trendech četli včera, už dnes může být zastaralé. Já si myslím, že lithiové baterie v automobilech další budoucnost nemají, ale je to jen můj osobní názor o kterém se mi diskutovat nechce.
PS., Zadal jsem strýcovi Google dotaz na nové typy baterií pro elektromobily a dostalo se mi spousta až zahlcujících informací o nových trendech ve výrobě baterií, které mne v názoru na soumrak dnešních lithiových baterií utvrdil..
O56d63s94t76r82a73n66ě51n69ý 65U90ž59i43v66a63t92e25l
L35u25b88o70š 84C13h91l39u85m46s51k50ý
Musíme si to vyzkoušet znovu? Musíme. Politika a ideologie už předběhly ekonomiku, což je průvodní jev socialismu. Výsledek zákonitě nemůže být jiný, než jaký už známe.
L68e94n57k36a 74K66r55i79š18t53o22f17í84k29o27v70á
Sdružení pro zahraniční investice (!), tj. zahraniční lobby dosáhlo novely zákona o investičních pobídkách a jeho nařízení. Podmínky pro obrovské dotace a daňové prázdniny by měly být dle lobujícího Sdružení značně benevolentnější a jednotlivé projekty (tj. schvalování nároků na dotace a daňové prázdniny) budou v rukách úředníků a nikoliv vlády.
Níže citace: https://autosap.cz/topic/kamil-blazek-pro-cesky-autoprumysl-ke-stehovani-firem-dojde-tak-jako-tak/
11. listopadu 2022 / Zelená transformace povede podle Kamila Blažka, předsedy Sdružení pro zahraniční investice (AFI), k jednomu z největších přerozdělení majetku v poválečné Evropě a firmy, které ji nevyužijí jako příležitost, přinejmenším zchudnou.
(pozn. moje: !!!!!!!!!!!!! - PLÁNOVANÉ PŘEROZDĚLENÍ MAJETKU A ZCHUDNUTÍ- ani se tím už netají)
Pomůže tomu novela zákona o investičních pobídkách, která je teď ve fázi schvalování?
Jde vlastně o dvě novely. Zjednodušeně řečeno, novela zákona stanoví, že už se nebudou pobídky pro každý projekt schvalovat na vládě. Zajímavější je novela nařízení k této novele, která se zabývá podmínkami, kdy může projekt dostat pobídku. Právě tady navrhlo Sdružení pro zahraniční investice některé změny, které se týkají kritérií pro udělení pobídek..... Na rozdíl od ministerstva průmyslu si myslíme, že by se už neměl zpřísňovat požadavek na vyšší přidanou hodnotu.
Také ministerstvem nově požadovaná podmínka, že by ukazatel vysoké přidané hodnoty nemusely splňovat jen investice v těch regionech, kde je nejméně 7,5procentní nezaměstnanost, nám připadá příliš přísná.
Kromě toho jsme navrhli, aby bylo možné podpořit větší paletu projektů, než je v nařízení uvedeno. Vedle farmaceutického, elektrotechnického a aerospace průmyslu existuje řada dalších high‑tech a hlavně medium‑tech oborů, které se vyplatí speciálně podpořit, aby nám v některých sektorech, například v elektromobilitě nebo výrobě vojenských vozidel „neujel vlak“.
J40a40n 26R45á84ž
Proboha, proč investiční pobídky? Dotovat ze státních prostředků výnosný projekt zahraničního investora je přímo zrůdnost.
Nesmyslné gigafaktory VW, plánovaná u Plzně je příkladem naprosté idiocie lákat k nám investora nějakými "pobídkami". Doufám, že plán tuto nesmyslnou obludnost u nás postavit už byl zrušen!
J75o83s11e84f 20P70r60o12c46h96á36z24k11a
Vystupujete jako velký pravičák, ale píšete myšlenky jakoby opsané z prohlášení politiků KSČM. Vše do českých rukou, pryč s cizáky...Jako pamětník a věrný zákazník značky Škoda mohu prohlásit, že po příchodu VW se úroveň aut zvedla ohromným způsobem, stejně tak jako kvalita a spolehlivost. Rozhodně nelze používat hanlivé slovo montovna. Ještě chci připomenout, že platy ve Škodě auto se staly tahounem platů i v ostatních odvětvích. Lidé měli práci a stát daně. Naproti tomu ta česká cesta - třeba Poldi Kladno a Stehlíci....
O10d69s43t33r67a10n18ě22n17ý 80U12ž81i84v64a84t31e98l
O54d30s16t65r91a21n56ě50n64ý 94U94ž77i70v56a85t91e83l
R29o57s37t16i71s26l36a72v 68J13e97z13e34k
Článek přeci není o tom, zda elektromobilita ano, či ne. Článek je o tom co přinese stavba montovny na baterie a nic jiného než montovna to není, státu jako takovému. Tedy jaký bude mít reálný přínos pro naší ekonomiku. O kolik převáží pozitiva té fabriky nad negativy které jsou v článku popsány.
V85l81a13s14t23i44m46i34l 26N89e11s45r36s93t91a
S logikou nemáš proti ideologii šanci. Bohužel...
O86d55s68t11r38a52n83ě50n38ý 44U71ž24i93v48a23t30e46l
P15e61t34r 37Š52i67n23d91e65l64á11ř
Je to vždy samotný a sebevědomý Petr Fiala, kdo tu a tam rázně prohlašuje, že ČR se brzy určitě dostane mezi 10 (a nebo snad 20??) prvních zemí světa!! A dosáhneme toho prý hlavně tím, že Česko nebude žádná montovna, ale "mozkovna". Proč tedy premiér Fiala tak vehementně prosazuje nedaleko Plzně postavení další montovny - na výrobu baterií pro elektromobily Volkswagen?? A navíc za cenu zrušení funkčního letiště?? Proč pan politolog Fiala tu fabriku nenechá postavit na ploše rozměrů podobných, jako je třeba zbytečný park na pražském Václavském náměstí, kde by přitom nevznikl žádný problém s dopravou zaměstnanců do práce??
O39d74s34t17r29a79n18ě76n45ý 77U54ž95i37v57a21t89e95l
J96i28ř88í 19B57e45r17á70n44e20k
Místo této pofiderní "gigafactory" bych preferoval urychlenou výstavbu dalších reaktorů v Dukovanech a v Temelíně. To mi dává větší smysl než nějaká fabrika na baterky
Z21d62e19n64ě93k 24Z40a45v83a67d60i65l
O to se předchozí vláda pokoušela, ale tehdejší opozice, která je nyní u moci, tuto snahu vždy spolehlivě poslala k ledu.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky