Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J81a77n 15R47á11ž

5. 12. 2021 18:29

Když pro rozhodnutí ukončení provozu JE v Německu stačí strach z tsunami, které v Německu podle Merkelové určitě hrozí, když jako důvod pro odstávku tamního jádra řekla, že nesmíme dopustit, aby se u nás (v Německu) stalo to, co ve Fukušimě a někteří odpůrci jádra, i ve zdejších diskuzích, používají nesmyslně jako argument hrozby jádra v Evropě Černobylskou tragédii, je jakákoliv racionální debata o jaderné energetice nemožná.

0 0
možnosti

J48a74n 66K61a39r70a25s43e58k

4. 12. 2021 21:08

nevim kde se fakt bere tahleta iracionalni touha po uskutecnovani mega velkoprojektu jako je stavba atomovych elektraren. Takove projety stoji stovky miliard a je jen logicke, ze se rozkradou desitky az stovky milionu. Lide, kteri tomu fandi jsou zpravidla zrovna ti, kteri volaji po te fiskalni odpovednosti.

Modleni se k jadernym elektrarnam - to je ted nejaka nova forma sebemrskacstvi nebo masochismu?

0 2
možnosti
Foto

Nemusí jít o touhu.

Možná si někdo prostě jen spočítá, na kolik vyjde která varianta výroby 1kWh elektřiny a ty varianty porovná.

"Na kolik" neznamená jen peníze, ale také zabranou plochu krajiny, množství uvolněných škodlivin do prostředí nebo to, nakolik se může na dodávku celoročně spolehnout a kolik musí věnovat času tomu, aby tu elektřinu měl.

pak už je na racionální úvaze každého, aby porovnal varianty.

Co se týče rozkradení: Temelín i s tím, co se kolem něj možná rozkradlo, stál 100 miliard a dodává 20% elektřiny. FVE zatím stály půl bilionu a další půlbilion budou stát a dodávají 3%. Co z toho je megalomanštější?

4 0
možnosti

Vašemu tvrzení v nadpisu nevěřím, protože k Temelínu to mám kousek a pamatuji si, jak stavba probíhala, jak se prodražovala....Čekal jsem, že se dozvím něco podnětného, nového, zajímavého....a ono nic. "Studie" od firmy zabývající se výstavbou jaderných elektráren má očekávatelný výsledek. Opomněl jste úložiště jaderného odpadu a riziko havárie. Nikdo to nepojistí, musí to zajišťovat stát, i proto je energie z jádra ta nejdražší. Nakonec i ČEZ požadoval před rozšířením Dukovan od státu garanci minimální výkupní ceny.

0 0
možnosti

Z jádra produkuje ČEZ 1 kWh za 0,25 Kč. ČEZ má z jaderných elektráren se 34 % největší podíl na zisku. Až za pár let začne kvůli vypínání stabilních uhelných zdrojů tzv. rolling blackout s vypínám velkého průmyslu a nebude v dohledu žádný nový reaktor, tak si na svůj antijaderný postoj vzpomeňte. Ještě dříve to uvidíte po vypnutí posledního reaktoru v Německu k 31.12. 2022.

0 0
možnosti

J56i92r84i 66T58i89c35h95y

3. 12. 2021 16:29

Proc se tu stale uvadi ten kyslicnik uhlicity, ktery ma zcela nepatrny vliv na oteplovani? Mimochodem, zachycena slunecni energie nezmizi, ta co neunikne zemekouli otepli.

1 0
možnosti

Všechno bude a telefon tak ten si necháme zavést i do maštale.;-D Helena Růžičková

1 0
možnosti

A studie financovala lobby kolem jádra.

0 10
možnosti
Foto

To nepochybně. Celé lidstvo je rozloženo v tenké přibližně kulové slupce ve vzdálenosti několika tisíc kilometrů kolem zemského jádra. Takže i jakákoliv menší skupina i každý jednotlivý člověk je kolem jádra. :-P

6 0
možnosti

J55a64n 87V30l79k

3. 12. 2021 8:14

Jaderná elektrárna má největší dopad na životní prostředí během její výstavby a spouštění. Objektivně výstavba trvá 10 let, spotřebuje se obrovské množství oceli, cementu, elektřiny, plynu a pohonných hmot. Nejenom na samotném staveništi, ale hlavně u výrobců zařízení. Velké množství betonů, jenom základová deska obnáší 6-7000 m3. Velké množství odpadů, od pneu, plastů, kovů, znečištěných vod, sutí atp. Rozhodně ale převažují výhody. Vzhledem k následnému provozu 60 let, jsou přesto tyto objemy marginální. Je to dílo jedné generace pro další 2 generace dětí a vnuků.

1 1
možnosti
Foto

Stačí si zjistit, kolik tun betonu a železa vzácných kovů se spotřebuje na výstavbu jedné větrné elektrárny Životnost je plánovaná na 20, ale v Německu končí po 14 letech. V následujících šesti letech bude Německo potřebovat „rozebrat“ 10 000 ze svých 28 000 větrných elektráren a ve zbytku pevninské Evropy je dalších 77 000 větrníků, které jsou už také za polovinou životnosti. Co přijde potom? Pro modernější typy, sahající do výšek od 75-150 metrů se dnes počítá s náklady kolem 200 000 dolarů (menší pak kolem 60 000 dolarů). Je to spíše hrubý průměr, který ne vždy odráží realitu konkrétního stanoviště (třeba hloubku betonových základů, které mají být odstraněny rovněž). Je to hodně nebo málo?

3 1
možnosti

I20v60o 16B51o12u65š25e

3. 12. 2021 6:39

A zohlednili take likvidaci odpadu a zarizeni? To dost pochybuji.

2 2
možnosti
Foto

Počítali celý cyklus, tedy i likvidaci. Ona jaderná elektrárna, pokud má v pořádku reaktorovou nádobu, může pracovat, po nezbytném upgrade řídícího systému a oprav či rekonstrukcí pomocných zařízení, třeba celé století. Za tu dobu se občasné zdroje energie otočí klidně pětkrát.

4 0
možnosti
Foto

Naprostý souhlas. Bohužel se ukazuje, čím hůře, tím lépe. Doufejme letos v tuhou zimu a nějaký ten blackout (rozpad sítě a přerušení zásobování elektřinou) nejlépe v celé Evropě na několik dní a pokud možno tak 2-3x. A na jaře je po Green dealu.

9 0
možnosti

Poslechněte si a zkuste domyslet i dopady na svou osobu.

https://www.youtube.com/watch?v=YNxjXuc4SE0

0 0
možnosti
  • Počet článků 121
  • Celková karma 35,68
  • Průměrná čtenost 2365x
Celý život jsem pracoval v komunikaci, napřed jako novinář s tematikou zahraniční politiky. Dodnes mne formuje šok z hrůz kambodžské genocidy spáchané v 70. letech Rudými Khmery. Byla naplánována jako maoistické sociální inženýrství a míněna  jako "náprava společnosti" zničením všeho, co nejsou a netvoří rolníci. Proto stoupence dnešní ideologie "zelené revoluce" s obdobnými zničujícími dopady na ekonomiku a společnost nazývám Zelenými Khmery. Přidal jsem do spolku českých vědců a expertů (realisticka.cz), protože v důsledku násilně prosazované totální elektromobility tuším existenční ohrožení dosud nejvýznamnější společnosti Škoda Auto a celého autoprůmyslu v EU. Byl jsem totiž  také 11 let mluvčím automobilky. Stabilní a cenově dostupná elektřina není komoditou, je to základní podmínka fungování naší civilizace.     

Seznam rubrik